Khamis, 21 Mei 2009

http://www.darussyifa.org/


Siapa yang tidak kenal dengan Y. Bhg. Dato' Dr Haron Din...Seorang tokoh ulama dan juga pengamal perubatan Islam yang berkredibiliti dan dihormati. Y. Bhg. Dato' dikenali oleh hampir sebahagian besar muslimin di tanah air ini melalui ketokohannya dalam bidang perubatan Islam. Pusat rawatannya yang dikenali sebagai DarusSyifa' menjadi tumpuan muslimin dari segala pelosok tanah air yang memerlukan rawatan perubatan Islam.

Kini, Darussyifa' mengorak langkahnya dalam mewujudkan sebuah laman di alam siber untuk memudahkan capaian oleh seluruh muslimin yang punyai pelbagai persoalan tentang Darussyifa'.

Tentunya jika anda menghadapi masalah yang memerlukan rawatan Islam ini, persoalan yang bermain di fikiran ialah bilakah Y. Bhg. Dato' Haron Din bertugas untuk merawati pesakit? Pukul berapa Y. Bhg. Dato' ada di sana? Perlukah temujanji untuk bertemu dengannya? Apakah yang perlu dibawa sewaktu menerima rawatan? Adakah sebarang bayaran dikenakan?

Semua maklumat berkaitan persoalan ini dipaparkan dengan jelas dan mudah dalam laman ini. Turut dipaprkan juga ialah fadual dan waktu Darussyifa beroperasi dan individu-individu yang terlibat dalam pelaksaan rawatan.

Kerap kali rawatan di Darussyifa' ini menggunakan herba-herba dan tumbuhan-tumbuhan tertentu sebagai penawar kepada masalah dihadapi. Pihak Darussyifa' memahami yang ramai antara kita tidak mengenali jenis-jenis tumbuhan dan herba yang diperlukan serta kesulitan untuk mencari bahan-bahan tersebut di pasaran. Untuk itu, laman ini memaparkan imej-imej tumbuhan tertentu sebagai persediaan untuk dibawa semasa menjalani rawatan.

Buat anda yang tidak tahu atau tidak pasti doa-doa yang boleh dibaca semasa menghadapi apa jua masalah, laman ini memaparkan potongan-potongan ayat-ayat daripada Al-Quran yang boleh dijadikan amalan dan pegangan.

Tidak ketinggalan juga petua-petua tertentu yang boleh diamalkan untuk melindungi diri daripada segala mara bahaya.

Seperti satu perenggan yang dipetik daripada laman tersebut dalam ruangan Koleksi Cerpen:

"Selepas makan malam di rumah Pak Hussin. Azman berpesan kepada Pak Husin supaya membuang pokok ciku yang di tanam di hadapan rumahnya. Ini adalah pesanan Ustaz Haron Din, kerana mengikut pengalaman beliau di pokok ciku makhluk halus suka singgah dan bermain. "


Sememangnya laman ini amat praktikal kerana anda boleh terus mengamalkan panduan dan nasihat didalamnya untuk kebaikan diri dan keluarga anda.

Insha Allah...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan