Khamis, 21 Mei 2009

www.zaharuddin.net


Ramai antara kita yang seringkali menghadapi masalah berkaitan pelaksanaan amal ibadah harian. Ragu-ragu atas kesahihan pelaksanaannya, tidak pasti samada sah ataupun tidak.

Ada juga yang tidak pasti bagaimana melakukan amal ibadah tertentu dengan tepat dan betul sebagaimana kehendak syarak.

Tak kurang juga antara kita yang ragu-ragu samada sesuatu urusniaga harian itu; statusnya halal atau haram di sisi Islam.

Hendak bertanyakan kepada ustaz terasa segan. Ustaz yang mana untuk bertanya juga tidak tahu siapa.

Oleh itu, apa kata anda layari laman ini: www.zaharuddin.net

Banyak persoalan dan isu terkini yang dikupas dan diulas panjang lebar oleh moderator laman iaitu Ustaz Hj Zaharuddin bin Hj Abd Rahman. Setiap persoalan dan isu yang dirungkai belaiu diindekskan dengan begitu tersusun berdasarkan topik-topik perbincangan.

Menyusuri laman ini seolah-olah membaca suatu teks Islami yang terkini dan segar. Bahasanya mudah dan jelas. Jangan bimbang, anda tidak perlu berkerut dahi membaca jargon Islami yang sukar itu...Malah bagi ramai orang tentunya merasai keselesaan menatapi dan memahami konsep-konsep Feqah yang kadangkala kompleks kerana tuan moderator memudahkan penjelasannya dalam lenggok bahasa yang ringkas tapi padat.

Anda juga kemungkinan besar tidak perlu menghantar soalan kepada tuan moderator kerana ruangan "Soal Jawab dan Isu Pilihan" telah merekod semua soalan dan jawaban bagi soalan-soalan yang lalu. Kadangkala menyusuri ruangan ini seolah-olah membaca soalan-soalan spot dan soalan-soalan cepu emas yakni soalan yang memang kerap ditanya umum. Jika perlu juga bersoal jawab dengan Ustaz? Jangan bimbang...gunakan shoutbox di laman tersebut ataupun ikut bersama dalam Yahoo Group tuan moderator.

Yang menariknya laman ini menggunakan 3 medium bahasa! Bahasa Melayu, Bahasa Inggeris, dan Bahasa Arab! Jarang ada laman berbentuk ilmu yang berbentuk sedemikian.

Dari segi persembahan grafik, penggunaan jenis font dan saiznya, laman ini memang menepati kehendak semasa yang suka kepada laman yang tidak terlalu terang dan warna-wani rupanya dan juga tidak dull.

Sebuah laman yang amat bermanfaat dan disyorkan agar dibookmarkkan kepada PC anda..kerana mana tahu jika datang suatu hari nanti yang anda teragak-agak dan sangat ragu-ragu hukum pinjaman kenderaan secara konvensional dan bukannya Islami...Halal atau Haram ye?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan