Selasa, 3 Mac 2009

03.03.09 - A tribute to Sir Eeqbalz





Hari ini sejarah indah dirakam di PICC! Teman baikku; Sir Eeqbalz, tuan punya Eeqbalz Playgroundz Inc, hari ini berkonvokesyen di PICC...TAHNIAH BRO! TAHNIAH!

Beberapa hari sebelum ini pun, keceriaan dan kegembiraan memang ketara dilihat pada air mukanya itu...Tambahan pula, dia baru sahaja mendapat dan bakal menikmati sesuatu yang amat-amat sangat dihajati selama ini. Maka hadir di konvokesyen ini adalah BONUS pula kepada keriangannya itu!

Sebagai kawan baiknya, aku tumpang gembira...ye lah...konvokesyen ini umpama sambutan dan keramaian yang dianjurkan bukan sahaja untuk meraikan kejayaannya tamat dalam satu kursus yang sukar dan kompleks, malah lebih daripada itu...ialah umpama keraian bagi kejayaan mengucup nikmat yang benar-benar didambakan sepanjang tahun-tahun kebelakangan ini...

Banyak pengalaman yang ditempuhinya sebelum mengecap nikmat ini...kebanyakannya mencabar dan menduga tahap kesabarannya...Hari-harinya dipenuhi segala macam cubaan yang menagih komitmen kerja yang sangat-sangatlah tinggi...jika tidak sabar, pastinya kewarasannya juga habis digigit, dicekar, dan dicarik oleh hambatan tugas yang tak pernah henti...Mujur bro ku ini sangat matang dan cekal daya fikirnya itu...Tahu sahaja macamana hendak keluar dari jerangkap yang dipasang!

Alhamdulillah!!! Ku panjangkan segala syukur dan segala terima kasih ku kepada Allah, Tuhan Sekalian Alam ke atas apa yang dianugerahkan kepada Sir Eeqbalz! Moga-moga Bro aku ini bertambah nikmat dan kejayaannya! Amin!

Bro...amacam kita celebrate kat TY RESTORAN, Seri Kembangan? Kali ini ko belanja! Hahahaha!


*keterangan imej: Imej diambil daripada : www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=443431&page=9

1 ulasan:

  1. Bronk,

    Thanks for the tribute. Sorry lah aku x balas posting ko. Aku sangap sikit ni. Biasalah ko pon paham hahaha...

    Anyway it turned out to be a sweet and sour affair the whole week. Didn't get what I want but got something in return. Truly Allah is Most Benevolent. Sebagai manusia biasa, apa yang tak dapat, sikit sebanyak terasa juga. Bohonglah kalau aku cakap aku tak rasa apa2.

    Been spending time reflecting every now and then. Bak kata orang berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikul. Dalam kita rasa prihatin kat orang lain, kadang2 tak tergalas gak beban bila datang 'giliran' kita.

    In one of the Dr. House series, one character explained that life for each individual is like a room. What matters really to me and you is with whom we are stucked with, in that room. Forget about the other rooms and other people. Deal with each room as you enter it. And deal with the person you are stucked with in that room.

    For that room and that person is what makes or breaks your life then and there.

    Cheerio bro! The journey is still on. For better or worse.

    BalasPadam