Jumaat, 6 Mac 2009

Maulidur Rasul


Pernahkah anda bertanya kepada diri sendiri:

Andai kata aku ini lahir dan hidup sewaktu Rasulullah gigih berjuang menyampaikan da'wahnya, adakah aku ini tergolong dalam pengikutnya?

Andai kata aku ini lahir dan hidup sewaktu Rasulullah bersungguh-sungguh menyakinkan bahawa "Tiada Tuhan Selain Allah", adakah aku ini yakin pada sabdanya itu?


Andai kata aku ini lahir dan hidup sewaktu Rasulullah disisih dan dijerkah oleh orang-orang musyrikin Thaif, adakah aku ini terdaya melindungi Rasulullah?

Masya Allah! Aku sendiri pun tak tahu jika semua ini berlaku...maka bersyukur-syukur sangatlah sepatutnya aku ini kerana lahir dan hidup dalam Iman dan Islam yang telahpun kukuh di muka bumi ini..

Lahir dan hidup kita ini, telahpun merasai nikmat yang paling besar di antara segala nikmat yang lain iaitu Iman dan Islam...ALHAMDULILLAH!

Maka dengan itu juga marilah kita perbanyakkan selawat ke atas Rasulullah, nabi junjungan kita...kekasih Allah...

Imej disalin daripada: http://defirdausi.blogspot.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan